Velkommen til skolebiblioteket!

Skolebiblioteket
Foto: JSNorge/Håvard Smeland

Skolebiblioteket

Skolen har nå fått et helt nytt bibiliotek i det nye tilbygget på Grasmyr. Vi ønsker elever og ansatte velkommen til å bruke oss, både til skolearbeid og lån av bøker til fritiden.

Skolebiblioteket er en pedagogisk ressurs for skolens elever og ansatte. Her kan du låne bøker og filmer til skolearbeid og fritid. Vi kjøper ukentlig inn ny litteratur så boksamlingen vår er oppdatert. Her kan du også få hjelp til å finne litteratur til ulike skoleoppgaver. Vi kan også hjelpe deg med riktig sitering av kilder og oppsett av kildeliste.

På biblioteket finner du:

• Et stort utvalg skjønnlitteratur, faglitteratur, lydbøker og filmer.
  • Diverse brettspill og kortstokker.
  • Ferske aviser.
  • Diverse tidsskrifter.
  • Læremidler og ordbøker.
  • Studieplasser for lesing og gruppearbeid.

Samarbeid

Skolebibliotekarene samarbeider også med lærerne om diverse prosjekter og deltar på fagmøter på de forskjellig avdelingene. Vi holder blant annet ulike bokpresentasjoner på bestilling fra lærer, enten i biblioteket eller i klasserommet.

Sosial møteplass

Biblioteket er også en sosial møteplass og et sted man kan slappe av i en travel skolehverdag. Her kan du spise nista, spille spill eller bare være. Vi arrangerer også ulike aktiviteter gjennom skoleåret, som bokloppemarked, konkurranser, quiz og Bok & Bolledag.

Åpningstider

Mandag tom fredag 8-15