Parkering og sykkelhotell

Horten videregående skole har begrenset med parkeringsmuligheter på skolens område. Vi har 18 ladeplasser for elbil, utover dette henviser vi besøkende til offentlig parkering i nærområdet.

Offentlig parkering

Siden vi har svært begrenset med parkeringsmuligheter på skolens område, henviser vi våre gjester, ansatte og elever til offentlig parkering i nærområdet. Det er flere muligheter til å parkere med få minutters gangavstand til skolen. Her er to forslag:

Karljohansvern v/Marinemuseet (gratis inntil 3 t) se veibeskrivelse

Hortenshallen/Lystlund arena (avgiftsbelagt) se veibeskrivelse

Ladestasjon for elbil

Ladestasjoner for elbil er forbeholdt skolens ansatte og besøkende. Besøkende med elbil må hente midlertidig parkeringstillatelse og ladekort på servicetorget, ansatte må ha oblat i frontruten. Det er kun tillatt å benytte ladeplass kl 08-16 når bil skal lades.

Ladeplasser kan ikke brukes for hybridbiler.

HC-parkering

Har du offentlig HC bevis kan du parkere på anviste plasser for bevegelseshemmede. Skolen har 2 oppmerkede plasser, innkjøring fra Oregata. Midlertidig parkeringstillatelse/ansattoblat må i tillegg hentes på skolens servicetorg og legges synlig i frontruten.

Serviceoppdrag på HVS, kunder til TEK, lærling EL med verktøybil

Midlertidig parkeringstillatelse hentes hos teknisk. Kan stå gratis på vareleveringsområdet.

MC-parkering

Skolen har gratis parkering for mc, innkjøring fra Oregata.

Sykkelhotell

Skolen har eget sykkelhotell med mulighet for lading av el-sykler, åpent kl. 07-16 alle skoledager. Det er ikke anledning til å parkere sykkelen utenfor sykkelhotellet. Vi gjør oppmerksom på at sykkelhotellet har kameraovervåking 24/7.

Publisert: 04.05.2020 Oppdatert: 10.01.2024 kl.12:29