Vårt tilbud på PVS

Digital åpen skole: Denne digitale skolevandringen er laget for deg som skal søke på videregående skole.
Collage med bilder fra videregående skole ulike studieretninger
Foto: Max Emanuelson                                                                                                                  Collage: PVS

Vår digitale skolevandring har fokus på å engasjere og informere visuelt med presentasjoner og videoer. I tillegg finner du quiz, skriveoppgave, bildegalleri, informasjon om timeplaner og om fag per programområde. Vi tror at dette kan gi elevene et godt utgangspunkt når de skal velge studieretning på Porsgrunn videregående skole.

God tur!

Introduksjon av PVS

Videopresentasjon for 9. og 10. klasse fra 2021. Informasjonen er fortsatt gjeldende for skoleåret 2023-2024.

Video om PVS

Studieretninger

Se og last ned brosjyre eller besøk sider for de studieretningene som er av interesse

Informasjonsbrosjyrer / Hjem: Studieretninger

Studieforberedende:

IB-norsk   IB-engelsk  IB og Pre-IB (vtfk.no)
Idrettsfag  Idrettsfag (vtfk.no)
Kunst, design og arkitektur  Kunst, design og arkitektur (vtfk.no)
Studiespesialisering  Studiespesialisering (vtfk.no)

Yrkesfaglig:

Frisør, blomster. interiør og eksponeringsdesign FBIE (vtfk.no)
Informasjonsteknologi og medieproduksjon  IM (vtfk.no)
Teknologi- og industrifag Teknologi- og industrifag (vtfk.no)

Andre opplæringstilbud:

Arbeid- og hverdagslivstrening  AHT(vtfk.no)
Kombiløpet  Kombiløpet(vtfk.no)

PVS sitt programfagtilbud

programfag.jpg

Valg av programfag

Quiz

Hva vet du om forskjellen på studieforberedende og yrkesfaglig opplæring?

Svar på interessespørsmålene og utforsk de studieforberedende utdanningsprogrammene!

Svar på interessespørsmålene og utforsk de yrkesfaglige utdanningsprogrammene!

Refleksjonsoppgave "Mitt fremtidige jeg"

Skriv et brev fra ditt "fremtidige jeg" til deg selv nå. Fortell hvordan du har det og hva du jobber med. Hvor gikk du på videregående skole? Hvordan var studietiden? Gikk du på universitet eller høyskole? Var du lærling og fikk jobb rett etter skolen? Bruk gjerne bildene i galleriet som inspirasjon.

Bildegalleri

Porsgrunn videregående skolePorsgrunn videregående skolePorsgrunn videregående skole - Teknologi og industrifagPorsgrunn videregående skole - Teknologi og industrifagPorsgrunn videregående skole - Teknologi og industrifagPorsgrunn videregående skole - Studiespesialisering Porsgrunn videregående skolePorsgrunn videregående skole - Kunst, design og arkitekturPorsgrunn videregående skole - Kunst, design og arkitekturPorsgrunn videregående skole - IdrettsfagPorsgrunn videregående skole - IdrettsfagPorsgrunn videregående skole - IdrettsfagPorsgrunn videregående skolePorsgrunn videregående skole - FBIEPorsgrunn videregående skole - FBIE

Skolens elever har tilgang til følgende, uavhengig av studieretning eller lokasjon:

Skrivesenter

Kantine