Idrettsanlegg

Oversikt over idrettsanleggene vi benytter.
Ramneshallen

Skolen disponerer Ramneshallen i undervisningstiden. Det er en 20x40 meter stor idrettshall med parkettgulv. Hallen kan deles inn i tre seksjoner etter behov. Hallen blir benyttet til undervisning i alle typer ballspill, turn, dans og enkelte deler av friidrettsundervisningen. På Vg2 blir hallen også benyttet i faget treningsledelse.

Ramneshallen.jpg

Idrettsbygg ved Ramneshallen (tribunebygget)

Skolen disponerer et idrettsbygg som ligger i tilknytning til Bergsåsen kunstgress. Her finnes moderne garderobefasiliteter, smørebod for skiløpere, fleksible klasserom i overetasjen og tribune ut mot kunstgresset.

Tribunebygget front.jpg

blobid1.jpg

Boksen

Boksen er det nyeste bygget, og ligger i forbindelse med tribunebygget. Den brukes til undervisning både på idrettsfag og toppidrett på lik linje med Ramneshallen.

blobid2.jpg

Meny Arena

Meny Arena er en kaldhall inne på idrettsanlegget ved Ramneshallen. Hallen er på ca. 70x45 meter og er merket som fotballbane. Skolen benytter denne hallen i undervisningstiden til sine elever.

Illustrasjonsbilde av Meny Arena

Bergsåsen kunstgress

Skolen disponerer en kunstgressbane, ballbinge og en 5-er bane. Anleggene ligger rett ved siden av skolen.

Illustrasjonsbilde av kunstgressbanen

Vålehallen

Skolen leier enkelte dager Vålehallen. Dette er en forholdsvis ny idrettshall. Her foregår undervisningen for de elevene som har valgt toppidrett håndball. Elevene blir transportert i skolebusser til hallen.

Revetalhallen

Breddeidrett disponerer Revetalhallen med svømmehall i noen økter.

Illustrasjonsbilde av Revetalhallen

Styrkerom

Vi har et eget styrkerom i skolens underetasje. I løpet av det siste året har styrkerommet blitt fornyet og vi utvider stadig med nye apparater. Det er en speilvegg og en traverserende klatrevegg i forbindelse med styrkerommet.

Spinningsal

Skolen har egen spinningsal i forbindelse med styrkerommet. Her har vi sykler nok til en hel klasse. Rommet har musikkanlegg med projektor. I spinningsalen står også padlemaskinen.

Publisert: 18.02.2019 Oppdatert: 07.07.2023 kl.10:59