Aviser & tidsskrifter

Papiraviser

• Varden
  • Telemarksavisa
  • Porsgrunns Dagblad (PD)

Tidsskrifter

• Illustrert vitenskap
  • Illustrert historie
  • I form
  • Bil

Digitale aviser og tidsskrifter

PressReader

Pressreader - tilgang til over 7000 aviser og magasiner på over 70 forskjellige språk via skolens nettverk. NB: Tjenesten fungerer best via appen PressReader på nettbrett eller mobil.

Via PressReader får du for eksempel tilgang til:
Aftenposten
Dagbladet
Dagsavisen

• Last ned PressReader-appen på nettbrett eller mobiltelefon. Du må være logget på skolens nettverk for å kunne bruke tjenesten. Dette alternativet er mest brukervennlig.
  • Via PC: besøk nettsiden til Pressreader.
    Har du PC med Windows 10 kan du også laste ned appen PressReader på PC-en.

Tilgang hjemmefra

Tilgang hjemmefra etter å ha vært på skolens nettverk:

Publikum som besøker bibliotek i Vestfold ogTelemark får automatisk 7 dagers tilgang til alt innhold i PressReader. Etter 7 dager er det ikke lenger mulig å laste ned nye publikasjoner hjemmefra. Bruk da PressReader på skolen eller ved et av bibliotekene i Vestfold for å fornye tilgangen hjemmefra for 7 nye dager.

Tilgang hjemmefra via Feide:

Avisarkiver

Atekst (Retriever) Gjennom skolens IP-adresse får du tilgang til Atekst. Atekst er et digitalt mediearkiv og gir deg tilgang til en rekke norske avisartikler, både riksdekkende aviser og lokalaviser. I tillegg får du også tilgang på en del tidsskrifter. Mange av kildene går tilbake til 1984 (VGs arkiv går helt tilbake til 1945).

Nasjonalbibliotekets arkiv Søk i millioner av norske aviser på nett. Inneholder både riksaviser og lokalaviser.

Publisert: 03.03.2021 Oppdatert: 09.02.2023 kl.08:41