Finn bøker

Søk i samlingene våre

Har skolebiblioteket det du leter etter? Skolebibliotekets samling er tilpasset elevenes faglige nivå og skolens programområder. Her finner du allsidige og gode kilder til oppgaven din. Du finner også massevis av skjønnlitteratur innen alle sjangre. Vi har også tegneserier og filmer til utlån. Søk i samlingene våre, og kom innom og lån

Samling Skogmo vgs

Sjekk andre bibliotek

Skolebiblioteket kan fjernlåne bøker til deg fra andre bibliotek, eller du kan stikke innom ditt nærmeste folkebibliotek og låne selv.

Bamble bibliotek og litteraturhus

Porsgrunn bibliotek

Skien bibliotek

Nasjonalt biblioteksøk

Oria - norske fag- og forskningsbibliotek

Det flerspråklige bibliotek Litteratur på mange språk.

BookBites

Lån e-bøker og lydbøker gjennom BookBites.

Slik gjør du:

• Last ned appen BookBites fra App Store eller Google Play
  • Velg: Logg inn med Feide

Hovedbiblioteket ditt blir Skogmo videregående skole. Sett igang og lån!

Flere digitale bøker

Nasjonalbiblioteket Tusenvis av digitaliserte bøker. Du finner også digitaliserte aviser, bilder mm.

Bokselskap.no Les norske klassikere på nett eller last ned til mobil eller pc.

Verdensbiblioteket Gratis e-bøker og lydbøker på mange språk. Lag egen bruker for å få tilgang.

Internet Archive Digitalt bibliotek med millioner av gratis e-bøker, bilder til fri bruk, filmer og annet open access-innhold.

Google Books Søk blant digitaliserte bøker som ikke lenger er beskyttet av copyright.

Project Gutenberg 50.000 gratis e-bøker, hovedsakelig på engelsk.

Lesetips

Bokanbefalinger - bibliotekarer fra hele landet skriver om sine favoritter

Bokelskere.no - forum

Bokmerker - bokblogg

Nynorskboka - boktips fra Nynorsksenteret

"Tastekid" - anbefalinger av bøker, filmer og musikk

Nye bøker, filmer m.m. samlingen til Skogmo

Lesevansker?

NLB gjør trykt tekst tilgjengelig for alle som strever med å lese vanlige bøker. Nedsatt syn, dysleksi, ADHD eller problemer med å holde en bok kan være grunner til å bli låner. Tilbudet er gratis.

Hver enkelt elev må melde seg inn.

Sjekk om du kan bli låner hos NLB og har krav på lydbøker eller bøker i punktskrift.

Publisert: 04.03.2021 Oppdatert: 04.03.2021 kl.11:36