Låneregler og kontaktinformasjon

• Fire ukers lånetid for bøker og lydbøker
  • Én ukes lånetid for filmer og tidsskrifter
  • Ordbøker, ladere og hodetelefoner har dagslån
  • Dagens avis kan du lese i biblioteket, den er ikke til utlån
Les mer om lån, venteliste, og erstatningskrav:

Hvis boka eller filmen du vil låne er utlånt, har du mulighet til å sette deg på venteliste. Da får du beskjed når boka eller filmen blir innlevert. Når du har fått beskjed, må boka/filmen hentes innen én uke, hvis ikke går den videre til nestemann på lista.

Så lenge ingen står på venteliste, kan du forlenge lånene dine inntil 3 ganger.

Husk at du er ansvarlig for det du har lånt!

Hvis du ikke leverer det du har lånt, må det erstattes. Det gjelder også om du har mistet, lånt videre, forbyttet eller ødelagt noe.

Gi beskjed i resepsjonen (1. etg.) om endringer når det gjelder adresse, e-post og mobilnummer slik at meldinger fra oss kommer fram til deg.

Viktig å vite om lån av lærebøker:

• Du/dine foresatte blir holdt erstatningspliktig dersom bøkene har blitt ødelagt, vannskadet eller stjålet. Det er heller ikke lov å notere i bøkene.
  • Frist for innlevering av lærebøker er stengetid siste skoledag.
  • Ved for sen innlevering av bøkene vil du/dine foresatte bli holdt erstatningspliktig. Betaler du ikke fakturaen, går saken til inkasso.

Husk å levere lærebøkene dine innen siste skoledag!

Alle elever får låne lærebøkene de trenger til sitt utdanningsprogram. Men får du låne en ekstra hvis du har glemt? Og hva om du er privatist?

Glemt bok?

Du kan få låne en bok på dagslån dersom du har glemt din egen. Men vær oppmerksom på at vi ikke har mange ekstra av hver bok, så du kan risikere at vi ikke har den du trenger.

Mistet bok?

Ta kontakt med oss hvis du har mistet ei bok.

Bytte av fag?

Har du byttet fag må den gamle boka leveres inn før du kan få utdelt bok i faget du bytter til.

Er du under oppfølgingstjenesten?

Da kan du låne bøker hos oss. Husk å ta med dokumentajson på at du mottar tilbud hos OT når du skal låne bøker.

Lærling?

Er du lærling eller lærekandidat, kan du låne lærebøker. Husk å ta med deg bekreftelse fra opplæringskontor/lærebedrift.

Privatist?

Privatister kan låne bøker hvis vi har flere igjen når skolens egne elever har fått de bøkene de trenger. Det vil normalt si rundt høstferien.

Er du privatist med elevstatus, får du låne lærebøkene du trenger for å gå opp til privatisteksamen, forutsatt at faget tilbys ved en av skolene i VTFK.

Student i praksis?

Lærerskolestudenter kan låne lærebøker i den perioden de er her.

Publisert: 15.09.2020 Oppdatert: 11.08.2022 kl.08:47

Biblioteket er åpent

Hverdager unntatt onsdag: 0815-1530

Onsdag: 0815-1345

I helger og skoleferier er biblioteket stengt.

Kontakt oss gjerne på Teams!