Skolens historie

Thor Heyerdahl videregående skole har sin historie helt tilbake til 1800-tallet, gjennom Larvik Høyere skole, og til etablering av Larvik gymnas i 1964.

Les mer om skolens historie

De flyttet da over i en ny murbygning i Ahlefeldts gate 6, og Vestfold fylkeskommune overtok driften av all videregående opplæring.

I nyere tid var det fire videregående skoler i Larvik:

I tillegg til Larvik Gymnas var det Larvik handelsskole (senere Farris vgs), Larvik Yrkesskole (senere Kilden vgs) og Vestfold fylkes husflidsskole (senere Gloppe vgs).

Fra 2004 ble disse skolene slått sammen til en enhet, under navnet Thor Heyerdahl videregående skole.

I 2009 sto et nytt skolebygg ferdig. Landets største nybygde skole, bygget for ny tid og ny teknologi. Rom og utstyr legger til rette for en opplæring som er tilpasset den enkelte elev.

Publisert: 18.06.2020 Oppdatert: 20.08.2020 kl.08:24