Biblioteket

I biblioteket kan elevene få hjelp til lån av bøker og filmer, informasjonssøk, kildebruk og lesing. Biblioteket har et variert utvalg av faglitteratur, skjønnlitteratur, tegneserier, filmer, spill og blader.
Elever på biblioteket
Biblioteket er plassert i 2. etasje i midtbygget og er lyst og med god plass.
Foto: K. Bjerka

Plassering og åpningstider

Biblioteket er plassert i 2. etasje i midtbygget. Opp hovedtrappa, og deretter til venstre.
Det er åpent i skoletida, og er bemannet tre dager i uka; tirsdag, onsdag og fredag kl 9-15.
Biblioteket har arbeidsplasser til 40 elever. I tillegg har vi to grupperom. Grupperommene kan bookes av en lærer, på servicesenteret eller på biblioteket.
I biblioteket har vi også en hyggelig lesekrok, vår «Booknook», som skal være et godt sted å slappe av alene eller sammen med venner.

Blide gutter i Booknook.jpg

Foto: Kjersti Bjerka

Finn filmer        Finn bøker       Aviser og blader

Kontakt bibliotekar Kjersti

Bibliotekets wiki. Bruk av kilder, referanser i Word, Lingdys med mer

Om utlån

Lånetid
   - 4 uker for bøker
   - 1 uke for filmer og tidsskrift
   - 1 skoleår for læremidler til utlån

Hvis ingen står på venteliste, kan lånet forlenges.
Er boka du søker utlånt, kan du stå på venteliste. Det sendes beskjed på sms når boka har kommet inn. Biblioteksøket gir deg oversikt over alle dine lån, og du kan også fornye lånene.
launchBiblioteksøk

Reservering

Er boka eller annet du søker utlånt, kan du stå på venteliste. Det sendes beskjed på sms når det du venter på har kommet inn. Biblioteksøket gir deg oversikt over alle dine lån, og du kan også fornye lånene.
Biblioteksøk

Purring og erstatning

Lån som ikke blir levert innen fristen, purres en gang på sms.
Etter purring blir det sendt regning etter Vestfold og Telemark fylkeskommunes retningslinjer.

Les kontrakt om lån av læremidler

Utlån av læremidler

Kragerø VGS låner ut gratis læremidler til elever ved skolen

Publisert: 04.05.2020 Oppdatert: 30.05.2023 kl.13:09