Leselink Chemical Manager

Skolen bruker kjemikalier som er pliktige å registrere med tanke på HMS. Porsgrunn videregående skole bruker systemet Eco online.
Kjemikalier
Foto: Gettyimages/M. Lead

Organisasjoner som bruker eller lagrer farlige kjemikalier har et viktig ansvar: Å ha et stoffkartotek lett tilgjengelig og oppdatert, er viktig for en trygg arbeidsplass. Leselinken Chemical Manager øker effektiviteten og oppfyller krav fra arbeidstilsynet.

Stoffkartoteket skal bidra til at den enkelte vet hvordan de beskytter seg mot helseskadelig påvirkning, for at de rette (nødvendige) tiltak skal bli satt i verk for å forebygge skader på kort og lang sikt, og for å vite hva man skal gjøre ved søl, skade eller ulykker (hvis det skjer eller kan skje), slik at alvorlige konsekvenser av slike hendelser kan reduseres. Stoffkartotek (arbeidstilsynet.no)

Leselink Chemical Manager

GettyImages-647611706.jpg GettyImages-647611712.jpg GettyImages-647611700.jpg