Film

Ønsker du å vise film eller TV-program? Her har du oversikten over våre tjenester og avtaler.

AV-sentralen

Ansatte kan opprette egen bruker

AV-sentralen i Kristiansand har gjort opptak fra NRK i mer enn 30 år. Tjenesten har ca. 2200 programmer til nedlasting.

Hver enkelt lærer bør opprette egen bruker.

Gå inn på avsentralen.no og trykk på «Bli bruker».

Du får e-post når du er godkjent bruker. Da kan du laste ned så mange filmer du ønsker, så mange ganger du vil - helt gratis, siden skolene i Vestfold fylkeskommune har Norwaco-avtale.

Ingen av opptakene er lov å benytte i privat sammenheng eller overgi til andre enn godkjente brukere.

Filmbib

Logg inn med ditt nasjonale lånekortnummer og PIN-kode (dette får du på ditt folkebibliotek)

Innholdet i Filmbib er norske kortfilmer og dokumentarfilmer.

Filmrommet

Ansatte har tilgang til Filmrommet (passord kreves)

Her får du, i tillegg til selve filmen, filmstudieark (pedagogiske opplegg) med informasjon om filmen, tematisk bakgrunnsmateriale og forslag til spørsmål og arbeidsoppgaver.

• Dokumentarer
  • Historiske filmer
  • Kortfilmer
  • Reklame
  • Spillefilmer
  • TV-serier
  • Undervisningsfilmer

Nyheter kan følges via Facebook eller du kan melde deg på nyhetsbrev

Det er ikke tillatt å kopiere og/eller lagre de digitale filmfilene. Det er heller ikke lov å benytte tjenesten i privat sammenheng.

NDLA film

NDLA film er tilgjengelig for alle

Hos NDLA film finner du:

• Dokumentarer
  • Klipp
  • Kortfilmer
  • Spillefilmer
  • TV-serier
  • Undervisningsfilmer

NRK Skole

NRK Skole er tilgjengelig for alle

Inneholder lydklipp og videoer fra NRKs radio- og fjernsynsarkiv, samt NRKs produksjoner.

Tilrettelagt for elever og lærere, og er knyttet opp mot kompetansemålene i læreplanene.

Skolebiblioteket

Vi har over tusen fag- og spillefilmer til utlån i skolens eget bibliotek. Vi låner også ut DVD-spillere.

Spør bibliotekarene - eller søk selv her.

Publisert:

03.08.2020